Friday, February 4, 2011

PANAS UMNO MERBOK : DATO` ZUBIR DI TENDANG KELUAR ???

Ketua Penerangan UMNO Merbok dipecat kerana lawan tokey ?
UMNO Merbok nampaknya bergolak teruk. DS Najib baru sahaja menasihat supaya elakkan perbalahan dalaman jika BN ingin menguasai Kedah kembali semasa lawatan kerja beliau baru-baru ini. Belum pun sempat dakwat kering perbalahan sudah tercetus apabila Ketua Penerangan Bahagian Ybhg Datuk Zubir Saad dipecat dari jawatannya kerana dikatakan melawan tauke.

Kekerapan Datuk Zubir turun padang berjumpa ketua-ketua cawangan dan JKKP dilihat satu ancaman kepada Ketua Bahagian. Populariti Datuk Zubir ternyata mengatasi populariti Ketua Bahagian kerana Datuk Zubir dikira seorang hartawan yang dermawan tidak lokek untuk menyumbangkan apa-apa sumbangan yang dipohon oleh ketua-ketua cawangan.

Tindakan Ketua Bahagian yang tidak berapa cerdik ini adalah salah satu usaha cantas mencantas seperti apa yang dikatakan oleh Tun Mahathir. Datuk Zubir adalah mangsa kedua selepas Tuan Syed Osman dicantas sebagai AJK Bahagian kerana terlalu menonjol atas platform Perkasa.
Menurut sumber beberapa lagi individu-individu di dalam barisan UMNO Bahagian akan menerima padah yang sama di dalam usaha memertabatkan Ketua Bahagian sebagai hanya tokoh tunggal yang layak menjadi calun dalam PRU13 yang akan datang. Nampaknya Merbok tidak berubah walaupun di dalam kalah.
oleh : Merbok Times
P/S : Sesiapa bleh sahkan laporan ni?.kalau ianya benar, memang kacau bilau la umno merbok. dato` zubir seorang yang kaya dan intelek di sia-sia umno merbok. beliau pakar bidang mentadbir dan bab-bab meniaga ni. habis sumber kewangan dato` tajul pulak nanti, harap pencen cikgu banyak mana saja. tapi kalu ada duit tepi ok la sikit.
dato` zubir ni pengaruh besaq. dengar-dengar dia orang kesayangan dato` seri shafie afdal dulu. waktu jadi pengerusi perhubungan umno kedah. dato` seri jamil khir baharom pun suka kat dia. bukan tu saja, datuk mukhriz tun tok det dengan datuk paduka ahmad bashah yang jadi ketua umno negeri minat cara dia keja. habis tu, ketua umno merbok nak duduk tang mana? alang-alang tak senang duduk, baik buang terus.
tapi....kalau sorang ketua umno merbok saja yang tak berkenan, tapi ahli umno ngan jkkp semua berkenan. tambah pulak geng-geng ketua peringkat negeri semua berkenan dekat dato` zubir, nak tengok lagu mana pulak lepas ni. makin panas la kerusi umno merbok tu. tambah-tambah dekat PRU-13... syoknya raya ....

No comments:

Post a Comment