Sunday, February 6, 2011

APABILA UMNO MERBOK CACA MERBA DAN JIWA KACAU ...

Kedah Times: Sapa Sebenar pemecah belah UMNO Merbok?
Lawatan YAB Perdana Menteri ke Sg Petani hari kamis lepas telah memberi semangat baru kepada penyokong-penyokong UMNO dan BN Kedah. Semangat untuk bersatu dan merampas kembali Kedah dari Pakatan Rakyat Cakap kosong.
Kedah Times berharap agar ada sedikit sentuhan juga di hati pemimpin-pemimpin UMNO Kedah untuk bersatu, membuang perkara remeh-temeh dan kepentingan diri sendiri. Ini juga menjadi harapan semua penyokong UMNO Kedah.
Gelora dan Gelombang merah untuk merampas kembali Kedah dari PR sedang membuak-buak. Jangan ada pemimpin UMNO yang menganggap ini sebagai hangat-hangat tahi ayam atau cuba menonjolkan diri dengan merosakkan semangat perpaduan yang bakal di bentuk.
Apa yang sering dirisaukan sedang berlaku. Terkini difahamkan Ketua UMNO Merbok sudah memecat Ketua Penerangan Merbok. Jika tiada angin masakan pokok bergoyang!
Datuk Tajul Urus telah dikatakan memecat ketua Penerangan UMNO merbok Datuk Zubir selepas sahaja PM kembali ke K
uala Lumpur selepas melawat Sg Petani pada hari Kamis lalu.

Inilah perangai ketua yang sering disebut-sebut oleh penyokong UMNO sebagai yang suka menimbulkan rasa kebencian rakyat kepada UMNO dan juga perangai yang sering memporakporandakan UMNO Kedah. Tindakan beliau bakal menambahkan lagi rasa kebencian penduduk kepada UMNO terutama pengundi Merbok.
Atas apa sebab pemecatan ini dilakukan, hanya Ketua Bahagian Merbok saja yang tahu.
Kedah Times dan mungkin ramai lagi merasakan Datuk Tajul Urus tidak sepatutnya melakukan perkara sebegini di waktu UMNO Kedah dalam usaha untuk menyatupadukan seluruh penyokong dan rakyat untuk kembali kepada UMNO.

Jika ini menjadi permainan Tajul Urus, maka beliau tidak layak untuk memimpin sebuah organisasi. Mungkin beliau layak menjadi Pengarah Syarikat Singapura tetapi tidak layak untuk menyatupadukan dan menjadi pemimpin rakyat.
Pertanyaan Kedah Times, sampai bila pemimpin UMNO nak buat perangai sebegini? Rayuan dan saranan Presiden UMNO pun mereka bangkul sampahkan!
report : kedah times
P/S : cakap tak kena, tendang tak kena ,tembak tak kena. habis tu nak buat macam mana? nak dengar sinar fm pun tidur tak lena. kalau lagu ni, tak payah la buat "GELOMBANG MERAH", mai pakat buat "GELOMBANG HIJAU". bukan setakat kedah ja selamat dan satu malaysia pun selamat geng...

1 comment:

  1. Apa kata UMNO Cawangan/Bahagian tuan anjur ceramah bertajuk KETUANAN MELAYU MENGIKUT ULAMA NUSANTARA. Dalam tajuk ini, kita akan faham bahawa UMNO tanpa sedar telah melaksanakan segala nasihat ulama-ulama besar Melayu dahulu kala. Maka sebab itulah Allah SWT pelihara UMNO hingga kekal relevan ke hari ini berbanding PAS. Kita juga akan faham bahawa perjuangan melalui bangsa adalah sunnah Rasulullah SAW dan memahami kesesatan aqidah Nik Aziz dari sudut ilmu yang dibahaskan dalam kitab-kitab Ahlu Sunnah Wal Jamaah. Sila layari nota asal ceramah (sebelum dipinda ke tajuk di atas)
    http://www.docstoc.com/docs/55052418/Bangsa-Melayu-Mengikut-Ulama-Ahlu-Sunnah-Wal-Jamaah

    Mohd Fadhil bin Musbah al-Marwa ialah seorang guru pondok berumur 42 tahun yang berasal dari Sungai Merab, Kajang. Datuk mertua beliau ialah Tuan Haji Hamid Kajang, pengasas Maa’had Hamidiah Kajang. Beliau adalah bekas pelajar Maktab Sains Sultan Ahmad Shah (1982-1986) yang memilih jurusan pengajian bersanad di Pondok Tunjuniah, Kota Bahru; Pondok Pasir Tumbuh, Kubang Kerian dan Pondok Kerandang, Besut. Pernah bertugas sebagai guru JAIS dan KEMAS. Beliau tidak mengenakan sebarang bayaran tinggi, memadailah disediakan saguhati yang mengambil kira duit tol, duit petrol dan duit makan. Beliau boleh dihubungi melalui anak muridnya, Ustaz Mohd Saiful A. Karim di talian 013-365 5715 atau 019-366 9741.

    ReplyDelete