Monday, April 8, 2019

Sidang media manipulasi laporan kewangan LTAT, dijadual Khamis ini




AKMAL MANAF



Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu berkata, pihak Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) akan mengadakan sidang media pada Khamis ini, bertujuan memberi penjelasan ringkas berkenaan manipulasi dalam laporan kewangan LTAT.

Mohamad memaklumkan, Ketua Eksekutif LTAT, Nik Amlizan Mohamed dijadual memberi penerangan dalam sidang media itu, namun tindakan kepada pihak terlibat belum diputuskan lagi.


“Khamis ini cuma sidang media… laporan penuh hanya akan dikeluarkan pada Jun atau Julai.. Kami terpaksa tangguhkan dari Mac kerana pihak audit perlu meneliti laporan berkenaan.

“Mengenai tindakan pihak yang memanipulasi laporan berkenaan, ia akan diumumkan nanti, tetapi bukan pada Khamis ini,” katanya secara ringkas ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen, hari ini.

Beliau mengulas demikian ketika ditanya pemberita mengenai pendedahan laporan penuh kewangan LTAT, dan apakah tindakan terhadap individu yang bertanggungjawab memanipulasi laporan itu.

Ahad lalu, Mohamad yang juga Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) mendakwa laporan kewangan yang diisytihar ke atas LTAT pada 2018 adalah satu pembohongan.



Berita penuh https://malaysiadateline.com/sidang-media-manipulasi-laporan-kewangan-ltat-dijadual-khamis-ini/

No comments:

Post a Comment