Wednesday, March 6, 2013

UMNO PERAK: RAKYAT DILANGGAR DULU, PENCAPAIAN CABUT LARI ...

BERGAMBAR] Neneknya Maut Dilanggar Pacuan 4 Roda Milik UMNO
 

Satu cerita yang sangat menyayat hati yang perlu anda semua baca!!!!

Petikan dari tulisan oleh Joanne Li ditranslate ke bahasa Malaysia yang telah menceritakan bagaimana beliau kehilangan neneknya akibat dirempuh oleh 4WD BN hingga mati oleh 4WD milik UMNO di wall FaceBooknya…

Antara rentetan peristiwa berlaku yang ditulis:

Pada 3 March 2013, Ahad lalu, kedua-dua Datuk dan juga Nenekku dalam perjalanan pulang ke rumah dari ladang getah dengan menunggang motorsikal secara berasingan.

Datukku mengekori motorsikal yang ditunggang oleh nenekku dalam jarak 20 kaki, tiba-tiba sebuah kenderaan pacuan 4 roda jenis Toyota Hilux yang dipenuhi dengan logo UMNO dan BN memotongnya dengan sangat laju dan merempuh belakang motorsikal nenekku.

Nenekku tercampak dan terjatuh dan kepalanya telah terhantuk kejalan tar. Setelah melihat keadaan nenekku yang terbaring berlumuran darah pemandunya terus melarikan diri.

Pada masa yang sama dua orang penumpang dalam kenderaan tersebut telah turun dan mengoyak bendera 1Malaysia dan turut melarikan diri.

Datukku yang menyaksikan seluruh kejadian telah berlari mendapatkan nenekku tetapi malang beliau tidak dapat melakukan apa-apa untuk membantu kerana nenekku kehilangan banyak darah.

Nenekku telah meninggal dunia di tempat kejadian…

Menurutnya lagi tiada bantuan yang dihulurkan oleh macai-macai UMNO/BN yang berada di dalam kenderaan tersebut..

Apa yang mereka cuba lakukan hanyalah menanggalkan bendera 1Malaysia yang dipasang pada kenderaan tersebut dan melarikan diri.. seolah-olah imej 1Malaysia lebih berharga dari nyawa seorang insan..

Oleh itu bendera 1Malaysia perlu diselamatkan bukannya insan yang telah dilanggar mereka









No comments:

Post a Comment