Thursday, December 1, 2011

NAK SURUH RAKYAT BERSATU? UMNO SENDIRI PUN BERKECAMUK ...

Umno digesa bawa Dr M dan Pak Lah duduk semeja

Umno digesa membawa dua bekas perdana menteri - Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi - duduk semeja bagi memastikan parti itu lebih kuat pada masa depan.



"Duduk baik-baik. Barulah kita dapat mencapai kemenangan dan beri kredit pada pemimpin kita Datuk Seri Najib (Razak)," kata wakil Wilayah Persekutuan Datuk Syed Ali Syed Abbas Alhabshee.

Syed Ali membangkitkan isu itu ekoran pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi dalam keadaan Umno yang "paling getir".

Hubungan kedua-dua bekas presiden Umno itu dilihat 'dingin', bermula sejak Dr Mahathir mula mengkritik kepimpinan Abdullah (kiri) - pengganti yang dinamakan sendiri itu.

Malah, beberapa hari lalu sebelum menjelang perhimpunan agung Umno hari ini, Dr Mahathir (kanan) dilaporkan masih mengkritik kepimpinan Abdullah yang didakwa menyebabkan Umno rosak dan sukar dipulihkan Najib.

Ketika membahaskan ucapan dasar presiden hari ini, Syed Ali juga menyuarakan kebimbangan akan wujudnya sabotaj dari dalam yang didakwanya sudah mula berlaku.

"Dalam taklimat presiden sebelum ini, Datuk Seri Najib tak umum negeri mana yang ada bahagian terima peruntukan tapi tak turun (kepada anggota).

"(Peruntukan itu) disimpannya untuk bertanding pemilihan ketua bahagian. Minta ibu pejabat ambil tindakan. Sudah banyak laporan," katanya.


p/s :Tengku Utara · Pengulas Tertinggi · Bekerja di Hino pilot
Susah Che Det ngan Tun Dopllah Nak duduk semeja dan sependapat.keduanya hidung tinggi,gitu jugak ngan anaknya Mukhriz dan Khairy J.Tapi itu ada "Point" buiat Pakatan.Biar mereka berpecah....,kita akan rapatkan Saf perjuangan kita menawan Putrajaya.

YANG AYAT LAST TU??? UMNO MERBOK ADA KAITAN TAK ?????????????? MACAM KENE BATANG HIDUNG JEK...

No comments:

Post a Comment