Thursday, March 10, 2011

APA PANDANGAN BEKAS Y.B MERBOK ???

RAMALAN TUN DAIM
Daim zainuddin pernah menggemparkaN dunia politik tidak lama dahulu apabila meramalkan Barisan Nasional akan jatuh di lima negeri. Ternyata ramalan beliau tepat. Terbaru, beliau memberi pendapat tentang suasana polotik terkini:RATING FOT NAJIB IS GOOD BUT RATING FOR UMNO IS NOT GOOD
Bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainudin meluahkan pendapat beliau di dalam Malayisan Business yang terbaru bahawa pencakar langit Warisan Merdeka yang dicadang dibina PNB adalah tidak perlu.Kerajaan seharusnya menumpukan perbelanjaan kepada kesejahteraan dan kebajikan rakyat daripada keghairahan membina pencakar langit. Walaupun perbelanjaannya oleh swasta iaitu PNB tetapi rakyat merasakan mereka tidak memerlukanya.Menurut Tun Daim jika beliau ada sebanyak RM5billion seperti jumlah kos pembinaannya, beliau akan laburkan di England dengan perolehan pendapatan sebanyak 6% setahun bermakna RM300juta.“Saya tidak fikir pembinaan projek tersebut akan memberi pulangan yang sama sebanyak RM300juta malah saya boleh membina setiap tahun satu bangunan 20 tingkat” kata Tun Daim.
Berhubung dengan ura-ura untuk mengadakan PRU tahun ini Tun Daim berpendapat BN masih belum bersedia untuk menang kerana keserabutan politik di akar umbi masih belum selesai.Walaupun kepimpinan DS Najib dilihat agak memberansangkan tetapi prestasi BN khasnya UMNO masih diparas tercorot. ‘Rating for Najib is good but rating for UMNO is not good’, kata Daim.BN masih lagi gagal memenuhi kehendak asas pengundi dan harus kurangkan laungan dan slogan.
P/S : pandangan tun daim zainuddin, selalu tepat. mungkin pandangan terbaru ni buat najib lega sikit. tapi tak lega pulak bagi umno. kalau tun daim kata BN boleh menang besar kalau buat pilihanraya terdekat, konpom najib dah bubar parlimen. sapa boleh pujuk tun daim tukar kenyataan tak ???

No comments:

Post a Comment