Tuesday, March 16, 2010

PEMUDA KUANTAN DAH BUAT DAH...PEMUDA PAS MERBOK BILA LAGI .....




KUANTAN, 16 Mac [3.10 pm] - Dewan pemuda PAS kawasan kuantan baru-baru ini telah menganjurkan program "Orang Muda Geng Kite". Program itu telah dilangsungkan di Taman Esplanade berhadapan dengan Hospital Tg.Ampuan Afzan dekat sini. Program yang bermula dari jam 10.00 malam sehingga jam 12.00 malam itu telah mengejutkan anak-anak muda yang melepak di sekitar taman itu. Semasa program dijalankan, makanan dan minuman juga telah disediakan sebanyak 200 bungkus untuk diagihkan kepada anak-anak muda pada malam itu. Sementara itu Ustaz Riduan Mohd Nor, Exco Dewan Pemuda PAS Pusat pula telah melancarkan risalah "Anti Zina" untuk diedarkan kepada orang ramai. Program turut disertai oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Kuantan, Ustaz Fadli Ibrahim. Menurut beliau, antara lain objektif program tersebut ialah bagi mendekati golongan muda dengan parti PAS. "Kita juga menyebarkan risalah larangan zina dan melatih petugas-petugas yang terlibat memberi penerangan secara berkhemah serta menyantuni golongan ini" katanya.
pahangdaily : -[Taman Espalanade adalah satu lokasi yang menjadi tumpuan anak-anak muda setiap malam terutamanya hari minggu di bandar Kuantan. Selain daripada aktiviti maksiat, golongan ini juga menjadikan lokasi itu sebagai medan lumba haram yang cukup popular. Sudah puas dan banyak tindakan dilakukan oleh pihak polis untuk menghindarinya, namun ternyata golongan ini sudah tidak ambil peduli dengan mana-mana undang-undang. Kegiatan mereka ini amatlah dikesali dan mencemari situasi tenang di hospital yang berhampiran. Program anjuran Dewan Pemuda PAS Kawasan Kuantan ini amatlah baik sekali untuk mendidik jiwa-jiwa mereka agar kembali mencintai Islam dan menjauhkan daripada melakukan perbuatan terkutuk terutamanya Zina. Semoga program-program seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa-masa hadapan. Kami tertunggu juga, bilakan agaknya Pemuda UMNO Pahang akan anjurkan program yang sama seperti ini. Berilah kesedaran kepada golongan muda agar kembali kepada Islam].
-P/S : pemuda kawasan kuantan, pahang dah buat dah. kawasan kita bleh tahan gak ni. pada asasnya walaupun program ini dilaksanakan, sememangnya tak dapat hapuskan 100%. sebab geng muda kita ni memang loqlaq dan tak dengar cakap. tapi sekurang-kurangnya ada usaha ke arah itu. makna nya turun padang untuk jumpa geng muda, jangan belasah depa atau tarbiyah lebih-lebih. buat baik, sembang-sembang, pastu belanja makan. lama-lama malu sendiri la depa. kalau kat pahang pemuda pas buat program ni sebab banyak port maksiat. kat merbok pun banyak jugak. sampai dalam mastika dan surat khabar pun ada. kalau pemuda pas nak buat program "orang muda geng kite" macam pemuda kuantan buat, rasanya banyak tempat leh buat kot. port orang muda kita merendek banyak nie. tanjung dawai, tupah, taman bujang, bukit batu pahat, kalau malam area jalan hutan getah ke pengkalan bilis batu besi, highway lencongan ke aimst university, pantai sungai pial, lencongan sungai deraka, lencongan dalam segantang garam, jalan ke sidam bukit selambau, jeti feri merbok. hui..banyak tempat tu..... bila deh nak start...

No comments:

Post a Comment