Tuesday, February 9, 2010

UMNO/BN NAK BELA ISLAM? JANGAN HARAPLAH ...


Utusan Melayu 10 September 1980
” Sebenar Kerajaan Barisan Nasional adalah sebuah kerajaan kebangsaan yang sama sekali tidak berjanji dengan rakyat negeri ini untuk menjalankan hukum Islam yang berdasar Quran dan Hadis……… Kerajaan BN hanyalah kerajaan yang berjanji untuk menjadikan Islam sebagai ugama rasmi negara dan berjanji meninggikan ekonomi umat Islam selain dari memperkuat syiar Islam” (Rencana Pengarang).

Utusan Melayu 30 Oktober 1980
” Pemimpin-pemimpin UMNO hendaklah memberitahu rakyat dengan berani dan tegas bahawa perjuangan UMNO adalah perjuangan nasional yang progresif sifatnya, UMNO mesti berani berkata bahawa UMNO tidak bercita-cita untuk menukar perlembagaan dengan undang-undang Islam” (Rencana Pengarang).

Utusan Malaysia 4 Mac 1982
“…malah yang lebih mendukacitakan ialah ada di antara papan-papan tanda itu ditulis AL-QURAN PERLEMBAGAAN KAMI. Perbuatan seperti ini adalah bertentangan dengan Akta Keselamatan Dalam Negeri, Akta Panel Code dan Akta Pertubuhan…..” . (Ucapan Menteri Besar Kedah (ketika itu) di Kampung Peliang, Kedah).

Utusan Malaysia 9 Mac 1982
Kata Perdana Menteri :
”Kerajaan telah mengambil semua langkah perlu mengikut siasah semasa bagi melaksanakan undang-undang Islam di negara ini……….langkah-langkah ini diasaskan kepada sunnah Nabi, yang mana seperti kita semua tahu perlaksanaan hukum-hukum mengambil kira bukan sahaja hukum yang ditetapkan bagi sesuatu jenayah tetapi juga keadaan penganut Islam di masa tertentu dan perasaan perikemanusiaan”
”Bagi negara-negara yang penduduknya sepenuhnya hampir seratus peratus Islam, keadaan perhubungan politik dan dagang dengan negara asing juga mempunyai kesan terhadap perlaksanaan undang-undang Islam”

Utusan Malaysia 10 Mac 1982
”Dalam keadaan orang Islam adalah 50 peratus sahaja daripada penduduk sebuah negeri, perlaksanaan undang-undang Islam tentulah terpaksa mengambilkira siasah yang wujud…..yang pertama kemampuan…dan yang kedua soal keadilan” (Kata Perdana Menteri di Parlimen)
P/S: tu kenyataan lama dari pemimpin kita dulu. la ni pun ada lagi. tapi paper tak berani keluar dah. kena tapis dulu. kalau dak penat nak jawab di zaman intenet ni. depa cakap..depa nak kena tepis. kes naya depa ni. tapi apakebenda pun, jangan harap la UMNO/BN nak pertahankan islam. dari dulu sampai la ni. dari perlembagaan agama rasmi, hukum hudud sampai la kalimah Allah. dok pelingkup islam ada la. sapa nak jawab ni???

No comments:

Post a Comment