Tuesday, October 27, 2009

PERCANGGAHAN PENDAPAT PAS – UMNO



Semenjak ini media masa sibuk membuat liputan tentang perpecahan dalam PAS kononnya. Walaupun PAS menafikannya, namun sebenarnya ada juga betulnya.
Sama saja dengan UMNO masalahnya. Cuma di besar-besarkan apabila berlaku dalam PAS. Jika pada blogger pro-PAS (mutaligat, cina islam, kedah la ni dan etc) memang wujudnya pertembungan pendapat dalam PAS. Begitu juga dalam UMNO, blogger UMNO (parpukari, nobisha,mummy rokiah,brave heart dan etc) juga memaparkan kepincangan dalam UMNO. Kesimpulannya, masalah politik PAS dan UMNO sama saja.

Pendapat Tuan Guru Nik Aziz

Pada pandangan peribadi saya, insan kerdil yang baru belajar mengundi di saluran 3 ini, pendapat Tuan Guru, ada betulnya. Walaupun ada pihak menyatakan ianya di pengaruhi oleh Hussam Musa ( tidak bergelar ustaz), namun ianya ada benarnya. Begitu juga pandangan Pror. Dr. Aziz Bari ( golongan professional- bukan ustaz). Nampaknya perkara ini ketara kelihatan selepas muktamar pemilihan dulu. Husam musa awal-awal lagi di tolak. Yang memang semuanya geng2 al azhar dan bergelar ustaz. Jadi, tergelar lah bahawa PAS masih di pimpin oleh ulama. Ntah la... geng professional lekat ciput jek. Tu pun jawatan tak penting sangat.

Lepas tue, wujud la plak golongan nak bekerja sama dengan UMNO tue. Walaupun di tegas kan tidak akan berlaku. Tapi ada juga puak-puak kecil yang buat jugak. Maka, terungkai lah kata-kata apabila keluar sendiri daripada mulut ustaz nasharudin dan dato` Hassan ali bilamana perkara tersebut terus di mainkan oleh media. Sejauh mana benarnya, entah lah. Kalau betul, kecewalah orang-orang kuat PAS. Ada yang kata kalau jadi kerajaan perpaduan nie, tok guru hj hadi bakal jadi timbalan perdana menteri la kot. Ustaz nasha jadi menteri di jabatan perdana menteri, pastu dato Hassan ali jadi menteri pelajaran, datuk mustapa ali jadi timbalan menteri mana-mana yang patut. Kalau macam tue untunglah kot. Tapi....... setahu hati aku yang masih mentah lagi, UMNO nie dia guna kejap jek, pastu bila dia senang, dia tendang la macam anjing kurap nun.....

No comments:

Post a Comment