Tuesday, October 27, 2009

CERITA MERBOK: ADA APA DENGAN PAS – UMNO



Terdetik di hati kecil untuk mengungkap apa yang terpikir pasai PAS dan UMNO khususnya di merbok. Walaupun hanya hak sebagai pengundi berdaftar dengan SPR dan hanya mampu mengundi sekali sahaja undi nilai satu undi untuk 5 tahun sekali.
Nak masuk muktamar tak layak, nak masuk pemilihan duit tak dak nak bagi. Abis tue, status rakyat biasa nie layak guna macam nie jer lah. Namun. Ini mungkin pendapat peribadi penulis yang hanya berdasarkan pengetahuan semasa dan masih lagi muda dan mentah tentang politik.....
Bagi PAS yang memenangi pilihanraya di DUN Tanjung Dawai, yang sekian kalinya berlaku selepas 50 tahun Malaysia merdeka, dan bagi UMNO/BN yang buat kali pertamanya kalah di DUN Tanjung Dawai dan Parlimen merbok setelah menjadi kawasan putih selama 50 tahun hilang pengaruhnya.
Tapi, situasi pilihanraya 13 mungkin berubah, bilamana di parlimen merbok, wakil rakyat keadilannya hanya duduk lena saja di kerusi empuknya dan DUN Tanjung Dawai yang hanya membiarkan wakil rakyatnya seorang diri membuat kerja. Geng UMNO/BN telah lama menyusun strategi baik di DUN, Parlimen dan merampas negeri kedah.

No comments:

Post a Comment