Tuesday, March 17, 2009

PERHIMPUNAN AGUNG UMNO = PUSARA UMNO ...


Jika perwakilan terbeli untuk mengubah mandat dan amanat bahagian yang diwakili, dengan memilih calon selain dari yang diputuskan bahagian, itu adalah petanda riwayat UMNO akan berakhir.Menurut beberapa laman blog yang memetik sumber dari NST, satu bancian telah dibuat oleh Prof Dr Abu Hassan Hasbullah's Zentrum Future Studies Malaysia - Pensyarah Universiti Malaya bulan lalu membabitkan 2,030 respondents termasuk 163 perwakilan yang akan menghadiri persidangan agung tahunan parti itu.
Berikut adalah keputusan kajiselidik tersebut;
Timbalan Presiden: Datuk Seri Mohd. Ali Rustam
Naib Presiden: Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid HamidiKetua Pemuda: Khairy Jamaluddin
Ketua Wanita: Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil
Ketua Puteri: Tiada Maklumat
Ada beberapa persoalan yang bermain dikepala kita:
1. Ketepatan kajiselidik ini diragui2
. Kemungkinan keputusannya 'bias' kepada pihak tertentu atas alasan tertentu
3. Sumber dari NST juga diragui kerana kemungkinan ada maksud yang tersirat dan memihak kepada orang tertentu tetap ada
4. Andai kata benarlah ini yang akan terjadi kelak bermakna perwakilan telah mengkhianti mandat dan amanat bahagian-bahagian yang mencalonkan mereka
5. Jika benar ianya akan berlaku bermakna ada tarikan atau dorongan tertentu yang memb
uatkan perwakilan tidak mematuhi mandat dan amanat bahagian yang diwakilinya. Seperti kita maklum, nama-nama yang dinyatakan diatas bukanlah calon favourite dan pilihan bahagian-bahagian sewaktu pencalonan.
6. Kemungkinan ini adalah strategi awal bagi menutupi permainan politik wang oleh pihak tertentu agar keputusan pemilihan kelak selaras dengan keputusan kajiselidik.
---samada kajian ni betul ker tak, itu tak penting. sama saja sapa menang pun. kesimpunan yang dapat dibuat. jika najib jadi presiden umno (jika dan hanya jika ianya terjadi), pemimpin umno yang di hasilkan adalah majoritinya BAPA SEGALA RASUAH DIDALAM RASUAH YANG ADA. YANG RASUAH LAGI MERASUAHKAN. semua orang tahu. rakyat nampak. tv, intenet, surat khabar semua bercakap tentang rasuah dalam umno. polis, SPRM, lembaga disiplin, menteri, ahli parlimen sampai kerakyat ceruk kampung yang papa kedana pun cakap. RASUAH TETAP RASUAH..........

No comments:

Post a Comment