Monday, August 9, 2010

UNTUKMU Y.B AHLI PARLIMEN MERBOK .....

Jenguk-Jenguklah Ke bawah Wahai MP
Di kedai kopi tempat selalu saya minum, sarapan pagi dan lepak.

"Keadaan kita ni sama jer kan?" Tiba-tiba Pak Mat bersuara.

"Sama apa?" Tanya saya.

"Dulu semasa Dato' Zam (Zainuddin Maideen) jadi Ahli Parlimen kita, dia jarang turun padang. Tapi kalau minta apa-apa senang dapat. Sekarang Dato' Rashid jadi MP pun tak turun jengok juga. Nak minta apa-apa pun susah" Jawab Pak Mat.

"Uumm... nasib baik juga dulu bila minta jalan atau turap tar Dato' Zam usahakan. Dan apa yang kita ada sekarang di kampung ini adalah dari tangan dan air liur Dato' Zam" Sampuk Mail.

"Jadi MP selepas itu hanyalah panggil jer lembu dan berak untuk tutup lubang jalan yang rosak atau berlubang!" Sambung Mail sambil ketawa.

Saya terdiam.

Memang itulah hakikatnya.

Sedangkan nampaknya Datuk Tajul Urus sebagai Ketua Bahagian UMNO Merbok lebih terkehadapan daripada MP sekarang dari segi aktiviti kebajikan masyarakat kampung.

Dia juga sering turut turun padang bersama pada kebanyakan aktiviti yang UMNO anjurkan.


Pada saya, saya tak tahu nak komen apa....

Lu Pikrlah Sendiri .....

No comments:

Post a Comment